WHALE OCH DOLPHIN WATCHING

Igår var jag och ett par kompisar Hanna och Anna på Whale watching. IBS, organisationen vi åkte med fixade så att man kunde köpa biljetter till båten för en riktigt billig penning så det var många som köpte och ville följa med. Jag hade egentligen inte hunnit köpa någon biljett men som tur va så var den en som vi känner som inte kunde gå så jag fick hennes biljett! Vädret var lite tråkigt, det var kallt i blåsten men det blev värt efter ett tag. Först såg vi ingenting alls förutom ett par sjölejon, men sen kom vi till jätte stora stim med delfiner. De var hur fina som helst och verkligen jättemånga. Vi såg inga valar dock men vi var nöjda ändå. När vi kom tillbaka till piren så fick vi en stämpel på vår biljett som ger värdet av en ny tur på båten för whale watching, tydligen så får man det om man inte fått sett någon val alls. Vi planerar att åka igen i april, då ska det tydligen vara "excellent chanse" att se alla slags valar. Eftersom vi har varit ledig måndag nu så har jag bara tre dagar i skolan denna vecka, riktigt skönt. Ha det bra, nu ska jag gå på lektion och lära mig lite om hälsa osv!

Kommentarer
Postat av: Kikki

Åh vad coolt! jag vill också se riktiga delfiner:D

2013-02-20 @ 07:57:36
Postat av: Åsa S

Vilken upplevelse!
Å fina bilder.
Kramizz

2013-02-20 @ 18:02:02
Postat av: Paps

Hallo Moster,
Fina firrar! Såg du ingen öring?

2013-02-20 @ 20:56:50
Postat av: Anonym

Lät dem? Alltså pratade du med dem?

2013-03-02 @ 14:22:00
Postat av: carina nordin

ja, det var din mor som ställde den frågan. Pusss!

2013-03-02 @ 14:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0