ROUND TOUR OCH ANNAT

Idag var vår första skoldag. Jag klev upp ca 07:30 för att vara i god tid till första lektionen som var teater, den höll dock bara på i ungefär tjugo minuter för att läraren var borta av någon anledning. Efter det hade jag planerat att crascha "Vocal Techniques 2" för att den var full när jag väl skulle registrera. Det var inga som helst problem utan alla som kom på första lektionen fick vara med! Det verkar vara en super rolig kurs för det dom siktar mest på är att låta alla göra så många uppträdanden som man hinner med och man får välja sina egna låtar!
Som sista lektion för dagen kl 15:55 var det Jazzdans. Vi pratade mest bara om grunderna idag, men på onsdag så ska vi börja dansa på allvar! Det enda jag är lite nervös över är att det är en "intermediate class" vilket betyder att de kör på en liten svårare nivå. Jag som aldrig har dansat förut känner lite press, men det ska nog gå bra! Imorgon är det först General Psychologi som gäller och efter det Personal Health: Women. Jag gillar mitt schema starkt och det känns riktigt bra att jag får vara ledig på fredagar också.
Nu kommer lite bilder på Campus och lägenheten vi bor i. Den legendariska trappan som ni ser på första bilden är den man jobbar sig uppför varje morgon, riktigt uppiggande. Hon som sitter i soffan heter Elvira och är en av mina roomies! Jag börjar bli lite hungrig så ska nog göra nån slags middag, kanske ska jag springa upp till Per (som bor i lägenheten snett ovanför mig) och fråga om vi kan laga ihop nått tillsammans, Ibland får vi för oss att göra det! Om ni som läser har några förslag eller önskemål på vad ni vill se i bloggen så är det bara att säga till! :)

En ren blandning

Jag vet hur roligt det är med bilder, så de kommer få dominera i bloggen kanske mycket. Ett av målen är att vara flitigare än Per på att blogga, eftersom han så sällan uppdaterar så kommer de inte bli en sådan utmaning, hehe. Den första tiden i skolan har bestått utav PD 101 vilket är en snabbkurs som innehåller olika möten om information om säkerhet, regler osv. Jag har också fått göra ett skol ID som man behöver och kan använda till diverse saker, COOLT. Jag har fått lära känna riktigt sköna människor som jag umgås med rätt så mycket. De som är på bilden åker inte via IBS, Vera som är en av tjejerna åkte jag med på planet hit och efter det har gruppen växt, riktigt skoj!
Första bilden ni ser är från vår kafeteria, man ser rakt ut mot havet. Har inte riktigt fattat än hur vackert vi egentligen har det där uppe, väldens finaste läge. Bilderna längre ner visar när jag ywe, vera, yngve och katta är på "Farmers market" där människor säljer saker de odlar. Jag köpte jordgubbar och planerar att köpa grönsaker och så nästa gång för det är ekologiskt och så bra kvalité.
Man kan se att det blir mycket frosseri på mina bilder, och det är helt sant. Jag har blivit frälst av diverse saker som tex frozen yogurt och deras gigantiska brownies. Jag har varit riktigt dålig på att äta nyttigt, men jag ska skriva in mig idag på samma gym som tjejerna jag bor med i lägenheten. De är tre stockholmare som är supertrevliga, vi kommer jättebra överrens så det är skönt!
Sista bilden är från stranden vi stekte på här om dagen, det har varit så bra väder den senaste veckan. Nu har det dock regnat hela natten och ska fortsätta i några dagar nu tydligen. Men jag klagar inte! Nu ska jag upp och heja på Per när han vinner en förmögenhetpå poker. Håller tummarna. Hejsvejs!

De första dagarna..

Hotellet vi bodde på de två första nätterna var en bit från La Brezza där vi bor nu, så vi tog promenader längst stranden varje dag för att hälsa på och umgås med Pers rumskompisar och andra människor på Brezza. Per överraskade mig med en försenad födelsedagspresent/julklapp som visade sig vara en cykel! Så himla bra present, det kommer vara så användbar. Tyvärr så hann vi bara cykla tillsammans en gång tills Pers cykel för andra gången blev stulen.. Så jag säger tack tack tack så mycket till Johan och Isabell för låset till min cykel, det behövs verkligen.
Per har också visat och lärt mig mycket om matlagning sedan jag kom hit, jag har fått testa proteinpannkakor som innehåller sötpotatis, proteinpulver och allt möjligt. Supergoda faktiskt! Fick lite dåligt självförtroende när det gäller mina egna matlagningskunskaper, men jag lär mig väl med tiden. Nu ska jag och perran fara och träna. hejsvejs

USA

Nu har jag äntligen tagit tag i mig själv och börjat tänka på bloggen efter två veckor i USA. Många bilder har tagits och jag tänkte att jag skulle börja från början. Santa Barbara är underbart och varmt, det är för det mesta shorts och linne som gäller förutom på kvällarna då det kan bli riktigt kyligt. Mina första två veckor här har handlat om att bo in sig i lägenheten, träffa mycket nytt folk och lära känna staden samt skolan. Jag låter bilderna tala för sig själva - jag börjar med resan hit som var lång, dryg, spännande men framför allt förväntansfull!
Jag bodde på samma hostel som Per och Viktor när de skulle till USA. "Jumbo Stay" är ett flygplan som de gjort om till ett hostel, det va riktigt mysigt faktiskt. Blev inte mycket sömn för jag var alldeles för upp i varv inför morgondagen. Jag kom fram ungefär kl 20:30 i Los Angeles LAX och träffade per som åkte ner med buss för att möta upp mig. Ganska underbart att få träffa honom efter fem månader måste jag säga. Vi åkte buss upp till Santa Barbara igen där vi hyrt ett hotellrum och checkade in. (Tack Åsa och Ulf som stod för nätterna där). Jag var rätt så mör efter resan så vi somnade ganska snabbt när vi kom fram.
Mer inlägg och bilder från Santa Barbara kommer snart men nu måste jag springa till skolan. "Wake week" som vi har nu börjar om en halvtimme. hejsvejs!