En ren blandning

Jag vet hur roligt det är med bilder, så de kommer få dominera i bloggen kanske mycket. Ett av målen är att vara flitigare än Per på att blogga, eftersom han så sällan uppdaterar så kommer de inte bli en sådan utmaning, hehe. Den första tiden i skolan har bestått utav PD 101 vilket är en snabbkurs som innehåller olika möten om information om säkerhet, regler osv. Jag har också fått göra ett skol ID som man behöver och kan använda till diverse saker, COOLT. Jag har fått lära känna riktigt sköna människor som jag umgås med rätt så mycket. De som är på bilden åker inte via IBS, Vera som är en av tjejerna åkte jag med på planet hit och efter det har gruppen växt, riktigt skoj!
Första bilden ni ser är från vår kafeteria, man ser rakt ut mot havet. Har inte riktigt fattat än hur vackert vi egentligen har det där uppe, väldens finaste läge. Bilderna längre ner visar när jag ywe, vera, yngve och katta är på "Farmers market" där människor säljer saker de odlar. Jag köpte jordgubbar och planerar att köpa grönsaker och så nästa gång för det är ekologiskt och så bra kvalité.
Man kan se att det blir mycket frosseri på mina bilder, och det är helt sant. Jag har blivit frälst av diverse saker som tex frozen yogurt och deras gigantiska brownies. Jag har varit riktigt dålig på att äta nyttigt, men jag ska skriva in mig idag på samma gym som tjejerna jag bor med i lägenheten. De är tre stockholmare som är supertrevliga, vi kommer jättebra överrens så det är skönt!
Sista bilden är från stranden vi stekte på här om dagen, det har varit så bra väder den senaste veckan. Nu har det dock regnat hela natten och ska fortsätta i några dagar nu tydligen. Men jag klagar inte! Nu ska jag upp och heja på Per när han vinner en förmögenhetpå poker. Håller tummarna. Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Visst är glassen god;)
Utmana Per i att blogga?! Hur vågar du?
Han som är så flitig bloggare!
Men säga vad man vill men han skriver mycket bra när han skriver!
Lycka till:)

Svar: Jag försöker få honom motiverad, vad vi vet är ju att han är en tävlingsmänniska :D Ja han är riktigt duktig! Ja glassen är dundergod, svår att motstå. Idag ska jag och Per faktiskt försöka oss på protein chokladbollar, det ska bli spännande!
Sara

2013-01-24 @ 22:54:49
Postat av: Kikki.

Haha, vinner han en "förmögen"? Tyckt det lät lite kul. :D Hittills har du varit duktig på att blogga. Fortsätt med det. :) Kul att du trivs med dina rumskompisar. :) Det ser verkligen superskönt ut där med stranden och utsikten. Kram på dig!

2013-01-25 @ 19:34:31
Postat av: Paps

Åh, färska jordgubbar! Looks nice.

2013-02-06 @ 07:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback