USA

Nu har jag äntligen tagit tag i mig själv och börjat tänka på bloggen efter två veckor i USA. Många bilder har tagits och jag tänkte att jag skulle börja från början. Santa Barbara är underbart och varmt, det är för det mesta shorts och linne som gäller förutom på kvällarna då det kan bli riktigt kyligt. Mina första två veckor här har handlat om att bo in sig i lägenheten, träffa mycket nytt folk och lära känna staden samt skolan. Jag låter bilderna tala för sig själva - jag börjar med resan hit som var lång, dryg, spännande men framför allt förväntansfull!
Jag bodde på samma hostel som Per och Viktor när de skulle till USA. "Jumbo Stay" är ett flygplan som de gjort om till ett hostel, det va riktigt mysigt faktiskt. Blev inte mycket sömn för jag var alldeles för upp i varv inför morgondagen. Jag kom fram ungefär kl 20:30 i Los Angeles LAX och träffade per som åkte ner med buss för att möta upp mig. Ganska underbart att få träffa honom efter fem månader måste jag säga. Vi åkte buss upp till Santa Barbara igen där vi hyrt ett hotellrum och checkade in. (Tack Åsa och Ulf som stod för nätterna där). Jag var rätt så mör efter resan så vi somnade ganska snabbt när vi kom fram.
Mer inlägg och bilder från Santa Barbara kommer snart men nu måste jag springa till skolan. "Wake week" som vi har nu börjar om en halvtimme. hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: anonym

hej

2013-01-24 @ 17:43:56
Postat av: Åsa

Va glad jag blev när jag såg att du har börjat att blogga:) Det är så roligt att läsa vad ni gör!

2013-01-24 @ 22:49:51
Postat av: Kikki.

Åh vad du var modig som reste hela vägen själv! :D Skitkul att du börjat blogga. Jag har redan sparat den som favorit! :)

2013-01-25 @ 19:29:38
Postat av: carina nordin

Vilken glädje att få upptäcka din blogg idag!
Senfärdig!

2013-01-30 @ 19:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback