O-organiserad bild&info bomb





 
Åå va svårt det är att hitta tid, organisera bilder och faktiskt få tag på internet här mitt i kiwi-experience farten. Men mycket har vi gjort och fått uppleva så jag försöker hitta några bilder jag tagit med mobilkameran i allafall så ni för se. 
 
Kiwi-experience bussen på första bilden ska alltså ta oss runt hela Nya Zeeland i princip. Vi startade i Auckland den 12 December och har åkt igenom Paihia (nordligaste delen), Rotorua, Taupo, River Valley och har nu landat i huvudstaden Wellington. På dessa stopp har vi fått sandsurfa, åkt buss på själva 90 mile beach, Black water raftat, bestigit Mount Doom från lord of the rings, (vilket var en sjuk upplevelse för att det var regnstorm och dimma så man inte kunde se mer en 5 meter framför sig), fått en guidning genom Hobbiton, haft en kväll med urbefolkningen, badat i varma källor, promenerat igenom uråldriga vackra skogar och fått se sjukt vacker natur i övrigt (vattenfall etc). 
 
Vi har även träffat riktigt härliga personer, lätt hänt när man reser ca 45 stycken i en buss som alla följer samma rutt, vi blir som en stor familj. 
Det enda vi har haft otur med är vädret, NZsommaren har tagit snooze för mycket sol har vi inte fått. Den kom dock lagom fram till vår hittills största upplevelse här, vilket vad fallskärmshoppning i Taupo. Vi hade skinande sol och i princip inga moln, vi tog oss upp 4 kilometer upp i luften för att sedan slängas ut från planet med en ascool lugn snubbe fastspänd bakom sig. Det var det häftigaste och mest adrenalinpumpande jag någonsin varit med om, REKOMMENDERAS!!
 
Nu är vi framme i huvudstaden, och här har vi tänkt fira jul. Känns asskönt att få stanna och bara ta det lugnt i några dagar utan att ha nått planerat! Förhoppningsvis så hittar vi nån julgröt eller nått så att vi kan få lite feeling, svårt att hitta jukänslorna här mitt i sommaren. :) 
 
Saknar snön litegrann där hemma faktiskt, men annars har jag det fantastiskt bra! 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0